مقالات

تاریخی کوتاه از جایگاه جوراب از گذشته تا به حال

آیا می دانستید که جوراب از زمان یونان باستان جزئی از لباس بوده است؟ رومی ها از جوراب برای گرم نگه داشتن استفاده می کردند، و نسخه جوراب آنها از چرم یا تکه های پارچه ای ساخته می شد که به هم بافته می شدند.

اما از قدیمی ترین جوراب ها، جوراب های بافتنی بود. می توان گفت روش‌های ریسندگی و بافندگی از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است، تکنیک تک سوزنی که کم و بیش به شکل بافندگی دستی، که امروزه می شناسیم . شواهد باستان‌شناختی نشان می دهد که بافتنی با دست در مصر توسعه یافته و از آنجا به بیرون گسترش یافته است. در زمان هنری هشتم، این هنر به خوبی توسعه یافته بود. جوراب‌های ابریشمی دست‌بافت مورد علاقه خانواده سلطنتی اروپای غربی، به‌ویژه الیزابت اول شد، که باعث اختراع بافت ماشینی توسط ویلیام لی انگلیسی شد. اما متاسفانه ملکه دو بار درخواست او را برای ثبت اختراع برای قاب بافندگی خود رد کرد، و تنها پس از مرگ آنها بود که بافندگی ماشینی واقعاً آغاز شد.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و دنیای مد، ما شاهد طراحی و تولید جوراب‌های تک رنگ بچه گانهه نیز هستیم و در حال حاضر طرح های شخصیت های هیجان انگیز، راه راه های رنگارنگ، جوراب های بچه گانه با توری و … و طرح های مد روز برای بچه های و نوزادان وجود دارد چراکه دنیای مد امروز و استایل بچه ها با جوراب کامل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *